Projekt i wykonanie: M. Papuga

Wyjazd na "Zieloną szkolę"

W dniach 24-29 maja 2010 roku 45 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Brzozowej wyjechało na „zieloną szkołę” nad Morze Bałtyckie do Jastrzębiej Góry w ramach  realizacji projektu „Podróże drogą do wiedzy i umiejętności”.Już od miesięcy nie mogliśmy się doczekać pięciodniowego wyjazdu. Gdy w końcu nadeszły te upragnione dni, tryskaliśmy pozytywną energią.

Podczas wycieczki zobaczyliśmy m.in. Katedrę Gnieźnieńską, Fontannę Neptuna, Kościół Mariacki i inne zabytki Gdańska oraz Westerplatte. Niezapomnianych wrażeń dostarczył nam pobyt w Słowińskim Parku Narodowym, gdzie na ruchomych wydmach dął tak silny wiatr, że wydawało nam się, jakbyśmy byli w centrum burzy piaskowej. W trzecim dniu pobytu nad morzem odwiedziliśmy Kaszuby.  W szymbarskim skansenie zobaczyliśmy  najdłuższą deskę świata (wpisaną do „Księgi Rekordów Guinessa”). Rzeczywistość stanęła na głowie, gdy weszliśmy do domu „do góry nogami”. Następnie poczuliśmy na własnej skórze strach przeżywany przez ludzi w bunkrze ( trzy metry pod ziemią), gdy wysłuchaliśmy symulacji nalotu lotniczego. Na Półwyspie Helskim odbyliśmy rejs statkiem, później podziwialiśmy foki w fokarium.

Oprócz codziennych wyjazdów przyjemność sprawiały nam posiłki w pobliskiej stołówce. Jedzenie naprawdę zachwycało nas smakiem. Codziennie mieliśmy również zajęcia przedmiotowe (krajoznawcze, literackie i plastyczne), jednak nikt na nich się nie nudził. Wytwory tych zajęć umieszczaliśmy w Kronice „zielonej szkoły”.

Każdy dzień pełen był wrażeń i dobrej zabawy. Podczas pobytu w Szymbarku mieliśmy okazję spróbować swoich sił w parku linowym. Niejednego obleciał strach. Innym razem bawiliśmy się na plaży. Cała wycieczka minęła w miłej atmosferze. Wszyscy wróciliśmy do domów cali i zdrowi. Ten wyjazd długo będzie tematem naszych rozmów oraz wieczornych wspomnień.